A Foglalkoztató program szakértők, sok évtizedes pedagógiai gyakorlattal rendelkező óvónők, tanítók tapasztalataira, folyton újuló személetükre és a manuális készségfejlesztés területén tett rengeteg kutatási órára épül.
A manuális készségek fejlesztésénél - nem csak a rajzolást értve - a szem és a kéz koordinációjára koncentrálunk.
A kiindulási álláspont Arnold Gesell gyermekpszichológustól származik:
„ a szem fogékonyabb, mint a kéz”
„ A természet különleges elsőbbséget adott a látóérzéknek.
Születés előtt hat hónappal a magzat szeme már bizonytalanul és egymástól függetlenül mozog zárt szemhéja alatt. Egy idő múltán a szemek egy ütemben mozdulnak, úgyhogy a csecsemő már részben egyetlen szervvé összekapcsolt szempárral jön a világra…
A csecsemő előbb ragadja meg a világot a szemével, mint a kezével – ami rendkívül jelentőségteljes tény.
Életének első nyolc hetében a keze többnyire ökölbe van szorítva, míg a szeme és agya nézelődéssel, bámészkodással, fürkészéssel, s ha kezdetlegesen is, de a megértéssel foglalatoskodik.”
Az újszülött kort kinőve a gyerekek a tapintással igyekeznek további tapasztalásokkal bővíteni világról alkotott képüket. A kézzel való elérés, nyúlás, megfogás és aztán az irányított és csippentő mozdulatok kialakulása meghatározó és a fejlődés során kimaradásuk csak szorgalmas "munkával" pótolható, ha pótolható.
Kedves Olvasó! Egy igen bölcs asszonytól hallottam a megfogalmazást: "A kézművesség nem önmagában a kézimunkát jelenti, hanem a kreativitást, szorgalmat, ügyességet, találékonyságot." - egyszóval a népmesébe illő tulajdonságok gyökerei a manuális készségek területén gyökereznek a mai gyerekek számára is.
A Foglalkoztató program ezen a területen segíti a szülőket, hogy játékos formában új tanulási élményeket szerezzenek az egészen fiatal gyerkőcök. Az újszülött kort kinőve a gyerekek a tapintással igyekeznek további tapasztalásokkal bővíteni világról alkotott képüket. A kézzel való elérés, nyúlás, megfogás és aztán az irányított és csippentő mozdulatok kialakulása meghatározó és a fejlődés során kimaradásuk csak szorgalmas "munkával" pótolható, ha pótolható.
Kedves Olvasó! Egy igen bölcs asszonytól hallottam a megfogalmazást: "A kézművesség nem önmagában a kézimunkát jelenti, hanem a kreativitást, szorgalmat, ügyességet, találékonyságot." - egyszóval a népmesébe illő tulajdonságok gyökerei a manuális készségek területén gyökereznek a mai gyerekek számára is.
Kellemes időtöltést és sok új ötletet kívánunk kicsiknek és nagyoknak!
Éva tollából:
VálaszTörlés"A Foglalkoztató jó ötlet és kis időbe megpróbálsz sok mindent belepréselni, ami egy részről jó, mert a szülő látja otthon mit csinálhat/játszhat a csemetével, viszont
így felületes is marad. Persze, nem tudom, mi a koncepciód, mit szeretnél elérni.
Most nem bántani szeretnélek, de pl. szívesen elénekeltük volna a dalt, de nem
emlékeztünk a dallamára. Többször el lehetett volna énekelni (pl. mikor színeztek a gyerkőcök).
Más szempontból, tudom, hogy nagyon mások (kor, érdeklődés stb.) a gyerekek, így jó,
hogy mindenből kapnak egy kicsit, és lekötöd a figyelmüket. Biztos vagyok benne,
hogy senki sem unatkozott és jó élménnyel, sikerélménnyel (ami nagyon fontos!!!)
ment haza.
Összefoglalva: Nagyon jól éreztük magunkat, szuper foglalkozás volt és csak így
tovább!"
Köszönöm a véleményed Éva!
Igyekszem a dalokra is hangsúlyt fektetni, mert ezt más is jelezte :o)